ZAJĘCIA Z ROBOTYKI W GMINNEJ BIBLIOTECE W TRĄBKACH WIELKICH
8 listopada uczniowie z klasy IV pojechali na wycieczkę do Gminnej Biblioteki Publicznej w Trąbkach Wielkich. Na miejscu przywitała nas Pani Kasia, a nastepnie wprowadziła w tajniki kodowania. Pierwszym zadaniem dla uczniów było zaprogramowanie czerwonego ptaka z Angry Birds tak, by pokonał świnkę. Uczniowie poradzili sobie bardzo dobrze z tym wyzwaniem. Drugie zadanie było już troszkę trudniejsze i wymagało więcej uwagi. kolejny etap zabawy to gra planszowa. Pionki to roboty, które trzeba było zaprogramować tak, aby odpowiednio poruszały się po planszy, na której zostały wyznaczone pola "start" i "meta", a także "pola bonusowe". Uczniowie w trzech grupach rywalizowali, kto pierwszy dojedzie swoim robotem do mety. Po zakończonej grze każdy uczeń miał czas na zaprogramowanie robota według swoejgo pomysłu.
Justyna Jasińska