REALIZACJA INNOWACJI
Klasa III w ramach projektu „Technologie z klasą” wyruszyła w fascynującą przygodę z robotem Kodeuszem, który wylądował na planecie „Ład i Porządek„. Uczniowie otrzymali indeksy oraz karty pokładowe, dzięki którym będą mogli zapisywać informacje otrzymane od Kodeusza. Pierwszym zadaniem, które otrzymali było zaprogramowanie dnia dla Algorytmiksów czyli mieszkańców planety „Ład i Porządek”. Programowanie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem. Uczniowie dowiedzieli się, jakich zwrotów używać podczas programowania żeby uzyskać zamierzony cel. Kolejne spotkanie z roztargnionym robotem już niedługo.
Milena Kopycka
Uczniowie klasy III trenują swoje umiejętności matematyczne w każdej wolnej chwili. W ramach cyklicznych lekcji z IPadem dzieci doskonaliły umiejętność mnożenia liczb oraz współpracy w grupach. Uczniowie szybko nauczyli się obsługi nowych aplikacji związanych z matematyką. Z niecierpliwością czekają na kolejne zajęcia, podczas których poznają robota Kodeusza i wyruszą wraz z nim do krainy kodowania.
Milena Kopycka
Uczniowie klasy III w ramach lekcji " Technologie z klasą ", zrealizowali temat " Czy strach jest nam potrzebny". Dzieci chętnie rozwiązywały zadania oraz pracowały w grupach. Wymyśliły wiele sposobów na radzenie sobie ze strachem. Podczas lekcji uczniowie mieli możliwość nakręcenia, krótkich zwiastunów filmowych o tym jak radzić sobie w trudnych sytuacjach. Dzieci wykazały się ogromną pomysłowością i kreatywnością w tworzeniu swoich filmów.
Milena Kopycka
Od początku listopada klasa II rozpoczęła realizację innowacji pedagogicznej pt. „ Lekturki spod chmurki”. Pierwszego dnia innowacji wyruszyliśmy na multimedialną wyprawę po „ Mieście zawodów”, uczniowie mogli poznać różne zawody oraz miejsca pracy przedstawicieli tych zawodów. Na tej podstawie stworzyli własne „ Miasto zawodów”. Praca odbywała się w grupach, dzieci samodzielnie przydzielały sobie obowiązki. Podczas wykonywania zadania uczyły się współpracy oraz komunikacji interpersonalnej. Efektem pracy były wspaniałe plany miasta. Uczniowie chętnie opowiadali o swoich plakatach oraz planach na przyszłość. Na koniec został odczytany list od „ Chmurki” , która stawia przed dziećmi kolejne zadanie.
Milena Kopycka