INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Adresatami innowacji są uczniowie klasy III. Czas realizacji innowacji obejmuje rok szkolny 2019 /2020 z możliwością jej kontynuowania w następnym roku szkolnym w pozostałych klasach pierwszego etapu kształcenia.
Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć obowiązkowych, jako element godziny lekcyjnej, a także podczas zajęć komputerowych. Będziemy wykorzystywać takie narzędzia jak : tablica interaktywna, Ipad, komputer, monitor interaktywny, robot.
Niniejsza innowacja ma na celu rozszerzenie umiejętności dzieci w posługiwaniu się narzędziami TIK zarówno w klasie jak i w domu. Ma ona zachęcać i motywować uczniów do zdobywania swojej wiedzy w niestandardowy i kreatywny sposób, a także uatrakcyjnić zajęcia lekcyjne.
Spodziewane efekty innowacji z uwzględnieniem nowatorstwa:
- Wyposażenie uczniów w umiejętności posługiwania się algorytmami nie tylko na lekcjach zajęć komputerowych.
- Wzrost samooceny i kreatywności ucznia.
- Umiejętność logicznego myślenia i wnioskowania.
- Umiejętność poszukiwania informacji w kreatywny sposób
- Umiejętność współpracy w grupie.
- Dzielenie się swoją wiedzą z rówieśnikami.
- Umiejętność wykorzystania możliwości jakie daje nowoczesna technologia
- Zwiększenie zainteresowania programowaniem/informatyką i twórczym korzystaniem z urządzeń cyfrowych.
W ramach innowacji klasa III przystąpiła do projektu edukacyjnego „ Technologie z klasą” i będzie realizowała 12 tematów projektowych zarówno podczas zajęć komputerowych jak i zajęć edukacji wczesnoszkolnej.
Podczas lekcji z IPadem wprowadzę elementy programowania. Zapoznamy się z możliwościami rozszerzonej rzeczywistości, dzięki której poznamy tajniki Kosmosu i Układu Słonecznego a także elementy budowy naszego ciała. Stworzymy filmy tematyczne, zwiastuny z programem IMoovie. Wprowadzimy Ipad jako narzędzie do efektywnej nauki tabliczki mnożenia.
Niniejsza innowacja pedagogiczna jest odpowiedzą na wszechobecną komputeryzację niemalże wszystkich dziedzin i aspektów życia a także wyjściem naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej dla I etapu edukacyjnego.
Milena Kopycka